Portugalskie staże - pierwsze dni pobytu

10 Luty 2017

Dzień pierwszy :

Godzina 800  zbiórka   przy  szkole, opiekunowie Pani Barbara Długoszek  i Pan Andrzej Pietrzak sprawdzają obecność i dokumenty uczniów. Jeszcze pierwsze zbiorowe zdjęcia i  wyruszamy w kierunku Warszawy na lotnisko Chopina.
Około godziny 1130 jesteśmy na lotnisku, szybka odprawa i z lekkim niepokojem  /co niektórzy/ czekamy na pierwszy przelot samolotem. 1505 startujemy  i lecimy w kierunku Lizbony. W trakcie lotu spotyka nas  miła niespodzianka  smaczny posiłek.  Po czterech godzinach  lotu lądujemy
 w Lizbonie, cofamy czas o godzinę i wsiadamy do mniejszego ale szybszego samolotu.  Około 40 minut lotu  i jesteśmy w Porto gdzie na lotnisku czeka na nas nasza opiekunka  projektowa  Oksana. Wsiadamy do autobusu i pokonujemy około 50 km. Godzina 24 jesteśmy w Campusie  w Barcelos,  jemy kolacje
dzielimy pokoje i udajemy się na zasłużony odpoczynek.

Dzień drugi :

Godzina 815 śniadanie. Po śniadaniu wyjeżdżamy zwiedzać miasto Barcelos ale w specyficznej formie poprzez tak zwany marsz na orientację /podzieleni na grupy musieliśmy znaleźć 12 ważniejszych punktów tego miasta/.
Krótki czas wolny i powrót na obiad. Po obiadku wyjazd do pobliskiej szkoły gdzie zobaczyliśmy jak wygląda i funkcjonuje szkoła w Barcelos w Portugali. Po powrocie czas na pierwszą lekcję języka portugalskiego z sympatycznym nauczycielem o imieniu Bruno. Pierwsze poznane słowa  to bom dia czyli dzień dobry i obrigado czyli dziękuję. Ciekawostka – nasz lektor zwraca się do nas tylko po angielsku, a więc otrzymaliśmy bonusa dwa języki w jednym. Następnie kolacja i czas wolny.

Dzień trzeci :

Godzina 815 śniadanie. Koniec laby do pracy! Podzieleni na grupy uczniowie wyjeżdżają na praktyki do przedsiębiorstw.  Około godziny 1700 powrót do miejsca zamieszkania no i czas na pierwsze wrażenia. Mechanicy od samochodów wymontowali i naprawiali dwie skrzynki biegów i silnik. Informatycy dostali laptopa na którym musieli postawić system i zainstalować niezbędne sterowniki natomiast fryzjerki poznawały specyfikę funkcjonowania zakładów fryzjerskich w Portugalii. Godzina 1700 druga lekcja portugalskiego poznajemy koleje nowe słówka.  Po kolacji opiekunowie przeprowadzili indywidualne rozmowy z każdym z uczniów/pierwsza odprawa/. Uczniowie przekazali opiekunom  informacje dotyczące zasad obowiązujących w poszczególnych miejscach praktyk /swoje pierwsze spostrzeżenia z czego są zadowoleni a z czego niekoniecznie/. Problemów nikt nie zgłaszał więc uczniowie resztę wieczoru spędzili w swoich pokojach w różnej formie np.: oglądając dobry film, słuchając muzyki czy wymieniając doświadczenia  z pierwszego dnia praktyk.