Odżywiajmy się zdrowo

27 Marzec 2015

 W II półroczu w ramach programu „WF z klasą” zaplanowaliśmy cykl działań dotyczących zdrowego odżywiania. 

Pierwszym było zorganizowanie spotkania z pielęgniarką w dniu 20.03.2015r, która przedstawiła zasady zdrowego odżywiania, omówiła znaczenie pierwszego śniadania dla młodego organizmu oraz zwróciła uwagę na związek aktywności fizycznej i racjonalnego żywienia dla zdrowia. 

Piramida żywieniowa przedstawia zasady prawidłowego odżywiania. Informuje o tym, ile porcji różnych grup produktów powinno znaleźć się w naszych dziennych posiłkach. Obowiązuje tu zasada, że to co najważniejsze w racjonalnym odżywianiu znajduje się u dołu piramidy, czyli podstawy.

Aktywność fizyczna jest nieodzownym elementem łączącym się ze zdrowiem i dlatego znalazła się u podstawy piramidy, czyli na pierwszym poziomie.

10 zasad zdrowego żywienia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym:

  1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.
  2. Bądź codziennie aktywny fizycznie – ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.
  3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie (na dole) piramidy.
  4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3–4 porcje mleka lub produktów mlecznych, takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.
  5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych.
  6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.
  7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.
  8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.
  9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę.
  10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

* wg Instytutu Żywności i Żywienia, 2009

DODAJ KOMENTARZ:

Nick:


Komentarz:
;) :) taktak sorry :( :D :piwko papa nonono :P hmm :cwaniak :bag :hyhy :przestraszony :rozpacz :evil :ok

Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego w Bychawie
majorhubal@wp.pl