Wyjazd studyjny do Volkswagen Poznań

19 Maj 2014
 W dniach 15.05 – 17.05.2014 roku grupa uczniów klasy II Tps /wraz z koordynatorem p. Andrzejem Pietrzakiem/ – uczestników projektu „Szkoły dobrych umiejętności”, odwiedziła fabrykę Volkswagen Poznań. Produkcja samochodów to złożony proces, w którym krok po kroku powstaje gotowy pojazd. Droga jaką pokonuje VW Caddy, Caddy Maxi oraz VW Transporter T5 aby samodzielnie zjechać z linii montażowej prowadzi przez działy budowy karoserii, nowoczesną lakiernię i dział montażu. W proces ten zaangażowani są tysiące pracowników oraz dziesiątki robotów.

Punktualnie o godzinie 930 przyszedł po nas przewodnik i wręczył nam słuchawki oraz okulary ochronne. Pierwszym punktem zwiedzania fabryki była zgrzewalnia. Pan wyjaśnił nam, z jakich elementów powstaje karoseria samochodu. Linia  jest w dużej mierze zmechanizowana, lecz pracownik część połączeń musi wykonać własnoręcznie. Po przejściu całej hali udaliśmy się do  montażowni. Odbywał się tu kompletny montaż auta. Wszyscy uczestnicy wycieczki uważnie przyglądali się poszczególnym procesom powstawania samochodu. Ta część produkcji również jest w bardzo dużym stopniu zmechanizowana.

Przewodnik powiedział, nam że produkcja auta trwa 23 godziny, a z fabryki wychodzi jeden kompletny samochód w ciągu półtorej minuty. Oprowadzający grupę wyczerpująco i w ciekawy sposób wyjaśnił kwestie techniczne i logistyczne związane z funkcjonowaniem Zakładu VW Poznań, dzięki czemu blisko dwie godziny zwiedzania minęły niepostrzeżenie.

Ponadto w wolnych chwilach odwiedziliśmy również ośrodek rekreacyjny nad Jeziorem Maltańskim, zwiedzaliśmy w Gnieźnie Katedrę Gnieźnieńską /wnętrze Katedry i Drzwi Gnieźnieńskie/ i Muzeum Archeologiczne w Biskupinie. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Pobiedzisk aby zobaczyć muzeum miniatur.

Mamy nadzieję, że wycieczka ta zachęciła naszych uczniów do zgłębienia zagadnień motoryzacyjnych, sumiennej pracy na zajęciach praktycznych jak również rzetelnego przygotowania się do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe.

A w nowym roku szkolnym szykują się już następne wyjazdy …

Galerie zdjęć:
- Poznań Malta ...
- Katedra Gnieźnieńska ...