Wycieczka do Kazimierza

17 Październik 2013
  W dniu 16.10.2013 roku grupa 40 uczniów naszej szkoły uczesticzyła w jednodniowej wycieczce do Kazimierza Dolnego. Wyjazd odbył się w ramach projektu „Wzmocnienie tożsamości kulturowej i aktywności obywatelskiej mieszkańców Lubelszczyzny”, który jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Projekt ten prowadzony jest we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Oświatowo-Wychowawczych im. Teresy Kras w Lublinie.

Koordynatorem projektu z ramienia szkoły jest pedagog szkolny p. Janusz Sagan.

Opiekunami grupy byli nauczyciele – pani Anna Prajsnar i panowie Jerzy Sprawka, Andrzej Pietrzak i Janusz Sagan. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Przyrodniczego, gdzie odbyły się  warsztaty szkoleniowe.  W czasie  wyświetlonej prezentacji, dowiedzieliśmy się ciekawostek na temat różnych gatunków drzew. Następnie  w 4-osobowych grupach uczniowie sprawdzali swoją wiedzę, a najlepsi otrzymali nagrody. Po zakończonych zajęciach warsztatowych oglądaliśmy makietę wąwozu, różne gatunki ptaków i zwierząt.  Dowiedzieliśmy się też paru ciekawych rzeczy o rzece Wiśle.

Po zwiedzeniu muzeum udaliśmy się do kościoła farnego św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, który posiada jedne z najstarszych zachowanych organów w oprawie modrzewiowej, skąd rozciąga się piękny widok na urokliwy rynek Kazimierza Dolnego. Kolejnym etapem wyprawy była Góra Trzech Krzyży. Nawiązujące do Golgoty krzyże postawiono  w 1708 roku. Miały one upamiętniać liczne ofiary zarazy morowej (cholery), która dotknęła te tereny.
   Na kazimierzowskim rynku podziwialiśmy Rynek z jego pięknymi zabytkowymi kamieniczkami. Potem mieliśmy czas wolny, można było  się posilić i kupić pamiątki. Niektórzy zwiedzali miasto na własną rękę i chłonęli jego atmosferę. Przed godziną 14 dotarliśmy na nadbrzeże, aby odbyć rejs statkiem po Wiśle do Janowca. W Janowcu oglądaliśmy wspaniałe ruiny zamku i zachowane komnaty. Wyjazd był udany, pogoda nam dopisała i humory również. Wycieczka dostarczyła nam mnóstwa wrażeń. Zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do Bychawy.

Galeria zdjęć ...
Galeria zdjęć (część druga) ...